Hannahlulu

Alla inlägg under september 2013

Av Hannah Engström Tjernberg - 17 september 2013 18:50

Var sjukhuset idag och gjorde lite nya prover, samt vikt & allt psykiskt..
Blev remitterad till Umeå, vilket jag är otroligt tacksam över!
Tänk att man nu äntligen kanske kan få hjälp och slippa ha ont! Hade varit en dröm.
Men Efter det så åkte jag på varmvattenbad, sjukgymnastiken alltså.. Ganska pinsamt att bada med pensionärer måste jag säga.

Nu ska man väl försöka plugga lite så man inte blir underkänd.. Det är ju lätt hänt..!

Av Hannah Engström Tjernberg - 7 september 2013 16:14

 

Det är September. Lördag eftermiddag. Men framför allt så är det höst.
Har haft lite att skriva om & mycket "klagomål" om dålig uppkoppling här..
Har fortfarande tyvärr inget att skriva, men ett önskemål var tydligen om hur mina veckor på gymnasiet har varit.
Så. Dem första 2 dagarna var ganska jobbiga för mig. Det kändes varken rätt eller kul, men det var troligtvis pga av mitt dåliga självförtroende.
Men vafan, det ska jag ändra på!
 Men iaf så kom hela slungan av lärare & frågade om jag skulle stanna på estet, & då jag gav de ett tveksamt "ja" till svar så började 2 av lärarna gråta av glädje & alla bara kramade om mig. FANTASTISKT!
Jag kände mig redan välkommen.


Andra veckan minns jag inte så väl (hur länge har vi gått nu?), men jag minns dem första engsambel- (min stavning är kung) lektionerna, som då var jävligt kul!
Så med blåslagna lår & bröst gick man då i en vecka. För övrigt så var jag riktigt kass på slagverk, men det går framåt!

Denna vecka var otrolig! Betydligt bättre än alla andra dagar.
Jag hade min första trum/slagverkslektion, ja den privata. Och fy i helvete vad kul det var!
Han sa att jag hade riktigt lätt för att lära, bra taktkänsla & kontroll. Ja ni kan ju tänka hur glad jag blev då.


Jag hann även få chansen att prata med en viss person (de som vet, de vet) & vi har försökt löst allting.
Det känns riktigt bra nu trots all skit vi lagt över varandra.
Men vänner förlåter.
Så nu lägger vi allt gammalt & dåligt bakom oss & börjar om på nytt, lär känna varandra som om vi aldrig träffats förrut.
Underbart<3


Det var väl inte så mycket mer.. Ska fortsätta sura i sängen för jag är så less på allt!
hej svejs!

Ovido - Quiz & Flashcards