Hannahlulu

Alla inlägg under oktober 2012

Av Hannah Engström Tjernberg - 31 oktober 2012 22:15

  Så här ser min kväll ut - Inget speciellt med andra ord.
Unnar mig en hemmagjord chokladmuffins (som blev mer som en chokladfondant) & massor med frukt.

Dessutom en stor sallad som ni inte får se, nom nom.


Chokladmuffins:


Detta var bara något jag slängde ihop för att jag var så hungrig & det inte fanns något att äta. 2 st muffinsar.
Möjligtvis 3 om man inte äter smet, hm.



  1. Ca 80 g smör
  2. Nästan 1 dl strösocker
  3. 1 ägg
  4. Lite syltsocker (ksk 4 tsk)
  5. 1 dl mjöl, om inte mer
  6. Lite mer än 1 msk kakao

    Vispa strösocker & smör.
    Vispa ner ägget.
    Rör mjöl, kakao & syltsocker.
    Häll smeten (den går inte att hälla, puss) i muffinsformar & in i mitten av ugnen 175 grader i.. Jaa, det beror på vilken ugn man har.. Håll koll 


    ÄT, nom nom, enkelt, snabbt & gott... Hannah är egoistiskt today. . .

Av Hannah Engström Tjernberg - 31 oktober 2012 12:49

 

[Byxor Vero Moda] [Lång skjorta Lindex] [Halsband (finns ej att köpa)]


Mamma kom hem för någon dag sedan med detta halsband som jag kollat på så länge.. - Man tackar!
Dessutom köpte hon skjortan också.. Vad hände där liksom?
Nä, men nu ska vi faktiskt åka in till stan (igen) med Jonas så han kan få sitt pass, sedan fika hos farmor.
Hörs!

Av Hannah Engström Tjernberg - 30 oktober 2012 13:40

 

Just kommit hem från Bup, & sitter nu & beundrar den fina vasen/kannan jag fått av modern - Tack!
Nä men, ja spelar faktiskt Sims om jag ska vara ärlig, & skulle gärna vilja ha en 450 grams påse med chips osv.
Ta å göra någon nytta kanske? Aa..Puss hej

Av Hannah Engström Tjernberg - 29 oktober 2012 14:15

 

Tja, inte gjort ett skit idag heller.

Bara legat eller hängt framför datorn som om det vore det enda jag hade.
Får migränattacker, är hungrig, illamående, ont i magen, ont i ryggen.. Är hungrig, illamående.. Usch.
Det enda jag får i mig är chips & snordyrt lantbröd från Ica.
Men Nu ska jag iaf spela lite på gurran, såatteh, ha det!!

Av Hannah Engström Tjernberg - 27 oktober 2012 22:00

  Städningen gick ju.. Bra. Nä?
För jag hittade gurran & satt med den ist & sedan kom brorsan & hans familj, det blev fika & jag följde med de hem för att käka Go-mat!
Efter maten fick jag skjuts av brodern till kåken & vi pratade om sådant som hänt i tidigare livet - Vilket resulterar tårarar & kramar. 

Det blev film på kåken - The woman in black. HAHA fyfan vad jag garva, så jävla sämst film!
Tack för en fin dag allihopa

Av Hannah Engström Tjernberg - 27 oktober 2012 10:48

 

Blev ingen städning igår då jag ist sov i typ 5 timmar pga denna jäkla migrän. Lovely.
Och ingen bror kom heller eftersom alla bussar & tåg &.. ja allt krånglar som satan, så well han kommer idag ist.
Now it´s time to get dressed & börja denna städning - Som egentligen bara är att, till mesta dels, rensaur  garderoben & slänga in alla kläder som ligger runt mitt sjukt rena golv.

Wish me glhf osv

Av Hannah Engström Tjernberg - 26 oktober 2012 15:43

  Jaha, & himlen faller ner..?
Kallt som satan & man halkar sig blå.

Dags att städa rummet & invänta brorsan kanske- som kommer hela vägen ifrån Burträsk.
Ja för nu mina vänner; Nu är det äntligen lov!

(Och jag börjar lovet med huvudvärk as always)

Ha´räh!

Ovido - Quiz & Flashcards